Prikken over I’en i Sandnes

13.02.2013
Prikken over I’en i Sandnes

Det er alltid godt å være med på noe nytt og spennende. Renoveringen av lokalene til Sandnes Sparebank i Langgata i Sandnes ble en sånn jobb.

«Hva skal en bank være?»  Svaret for Sandnes Sparebanks vedkommende kan oppsummeres i tre stikkord. En bank skal være Enklere, Bedre og Gladere. Nå lever vi i en tid der vi overøses av fine ord og visjoner. Det mest imponerende er derfor ikke at banken har formulert tre gode kjerneverdier, men at kundene skjønner at de har kommet til en Enklere, Bedre og Gladere bank straks de innenfor døra. Det er også grunnen til at vi i HM Malerservice er så stolte av å ha vært med på laget.

 

Det første som møter deg er en massiv tribune som reiser seg som en kjempetrapp oppover fra resepsjonsgulvet. Symbolikken er klar. Sandnes Sparebank vil minne kundene sine om at de sponser Sandnes Ulf. Dessuten er det praktisk å ha en tribune der kundene kan sitte og vente på tur i ekspedisjonen.  De ansatte er plassert utover det åpne landskapet, mens to av veggene er dekket av små møterom der kunder og bankfolk kan snakke uforstyrret bak gjennomsiktige glassvegger.

 

Sandnes 10.jpg                             Sandnes 4.jpg

 

Trine Lauritzen, med den litt tøffe yrkestittelen Brand Manager har hatt ansvaret for renoveringen. Tanken hennes er at det åpne kontorlandskapet og de gjennomsiktige veggene i møterommene er med og understreker at moderne bankvirksomhet skal være åpen og ærlig, samtidig som kundenes behov for diskresjon skal ivaretas.

 

Hva har dette med et malerfirma å gjøre, spør du kanskje.

 

Mye, svarer vi.

 

Malerarbeidet i Sandnes Sparebank fungerer nettopp fordi det ikke skriker mot deg. Det er bare med på å understreke helheten. Når ende veggene i de små møterommene er malt brune så føles det riktig. Ingen kan vite at vi har brukt vår fagkunnskap og vår erfaring til å finne den rette brunfargen, men det har vi altså. Nå får de moderne møterommene en personlighet, i stedet for å ligne på sterile små venteværelser. Det åpne kontorlandskapet gir også et behagelig inntrykk – ikke fordi vi har hatt malerarbeidet, men fordi vi gjør malerarbeidet akkurat så pent og så diskret at det føles bra, både for kunder og ansatte.

 

 Sandnes 1.jpg                     Sandnes 5.jpg

 

Det var bare et rom i banken der vi absolutt ikke fikk komme med innspill, og det var i det såkalte sponsorrommet – møterommet som er malt lyseblått til ære for Sandnes Ulf.

 

Alt i alt synes vi at banken er så fin at vi med glede bruker den som en referansejobb.

 

Så får vi heller bite i oss fortvilelsen over at Sandnes Sparebank har valgt å sponse Sandnes Ulf i stedet for en annen klubb i distriktet med atskillig dypere blåtoner i logoen sin.

 

 

 

 

 

 

Nyheter

04.07.2016
ÅPNINGSTIDER

ÅPNINGSTIDER FLUGGER FARVE BADEDAMMEN - SOMMER 2017 UKE 27 - 31

MANDAG - FREDAG 06:45 - 15:00...

Les mer
20.03.2013
Finnestadgeilen 8

 

Du trenger ikke dra til Hollywood for å se resultatene av en real ansiktsløftin...

Les mer
<< Første < Forrige 1 av 10 Neste > Siste >> | Vis alle
Vi kontakter deg
Firma:
Navn:
E-post:
*
Telefon:
Kommentar:
• H & M Malerservice • Banevigsgt.7 • Tel: 51 89 09 60 • Fax: 51 89 62 60 • E-post: post@hmmalerservice.no •